CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday 4 June 2007

Α ΡΕ ΤΖΙΜΑΚΟΣ ΠΟΥ ΣΑΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ...

Το λογοκριμένο έργο του Τιερί ντε Κορντιέ

Με αφορμή ένα άρθρο που διάβασα στην ελευθεροτυπία ....κατέληξα στο ότι η ιστορία της φρίκης και της ντροπής επαναλαμβάνεται σε μία χώρα που οι ιδέες της ελευθερίας και της δημοκρατίας ενώ γεννήθηκαν εδώ, εδώ τώρα κατακρεουργούνται και εξευτελίζονται με τον πλεόν φρικιαστικό και απαράδεκτο τρόπο(τρίζουν τα κόκαλα του Πλάτωνα , του Αριστοτέλη και του Σωκράτη).
Πριν από 4 χρόνια είχαν μπουκάρει και είχαν αποκαθηλώσει το «βλάσφημο» έργο του Τιερί ντε Κορντιέ από την έκθεση «Outlook» (2003) τώρα ξανακάνουν το ίδιο στην εικαστική διοργάνωση ArtΑthina (Κηφισιάς 39 Μαρούσι) σε ένα άτιτλο βίντεο της σκηνοθέτιδας και πανεπιστημιακού Εύας Στεφανή. Την οργή των εθνικιστικών κύκλων προκάλεσαν τα 40 δευτερολέπτα του βίντεο της καλλιτέχνιδας, στο οποίο διακρίνεται αμυδρά, μέσα από κλειδαρότρυπα, το αιδοίο μιας γυναίκας και ακούγονται τα πρώτα μουσικά μέτρα του εθνικού ύμνου, με τη δικαιολογία - καταγγελία ότι προσβάλει τα εθνικά σύμβολα. Κατά τα άλλα η συγκεκριμένη έκθεση τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και έχει την υποστήριξή του, αλλά ο φοβερός υπουργός αυνανισμού δήλωσε"
Το συγκεκριμένο έργο δεν είναι σύμφωνο ούτε με την αισθητική ούτε με τις αρχές μου, πλην όμως κάθε καλλιτέχνης φέρει το βάρος της υπογραφής του, συνεπώς οι καλλιτέχνες έχουν τη δυνατότητα και την ελευθερία της δημιουργίας και οι πολίτες το δικαίωμα να απορρίπτουν ή όχι ό,τι πιστεύουν πως προσβάλλει τα εθνικά μας σύμβολα». Μόνο που με αυτή του την απαράδεκτη δήλωση κι εφόσον δεν μεσολάβησε για την επιστροφή του έργου ακυρώνεται κάθε ελευθερία της δημιουρίας , αλλά και κάθε δυνατότητα από το κοινό για να το δεχθεί ή να το απορρίψει αυτό το έργο. Κι όλα αυτά συμβαίνουν στην Ελλάδα του 2007, που τέτοια θέματα θα έπρεπε να θεωρούνται αυτονόητα και λυμένα. Ντρέπομαι που ζω σε αυτή τη χώρα κι ακόμα περισσότερο ντρέπομαι που με "εκπροσωπούν" τέτοιοι πολιτικοί και μάλιστα υπουργός πολιτισμού. Αλλά αυτοί είμαστε η χώρα των μπουζουκιών, του Χουντόδουλου και του Ψωμιάδη που καίει βιβλία. Ο Μεσαίωνας στα μάτια μου φαντάζει μια όαση κια μια εποχή με περισσότερες ελευθερίες και δημοκρατικές ιδέες από αυτές της Ελλαδάρας με τα εθνικά της σύμβολα και τους ηθικούς πολίτες - πολιτικούς της. Οι καλλιτέχνες που εκθέτουν στην Ελλάδα θα έπρεπε μάλλον να σκεφτούν πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο να υπάρχει καλλιτεχνικό άσυλο, αν θέλουν να μη βλέπουν να μπουκ΄παρουν οι μπάτσοι στους εκθεσιακούς χώρους και τα έργα τους να αποκαθηλώνονται και να θεωρούνται ότι προσβάλλουν τη δημόσια αιδώ.

Ο ιστορικός τέχνης Ντένης Ζαχαρόπουλος εύστοχα υπενθύμισε χθες ότι στον εθνικό ύμνο συμπεριλαμβάνονται και τα λόγια «Χαίρε ω Χαίρε Ελευθεριά». Καταδικάζω ό,τι συνέβη και θεωρώ ότι τα κίνητρα όσων δημιουργούν τέτοιου είδους γεγονότα εξηπηρετούν άλλους σκοπούς».

13 σχόλια:

Anonymous said...

Το ειχα ακουσει κι εγω οτι υπουργος πολιτισμου ειναι ο βουλγαρακης της οννεδ... αλλα νομιζα οτι ηταν ανεκδοτακι (κρυο) και γελασα απο ευγενεια...

Τελικα η κυβερνηση εχει χιουμορ!

eriza said...

Ναι γελάμε και μάλιστα δυνατά μπουαχαχαχαχαχα ... αϊσιχτίρ

nanos mesa se kalamia said...

ΑΠΟΡΙΑ 1η.o πουτσος(καθολου σικ)ειναι και αυτος απο 'τιμιο ξυλο"?
ΑΠΟΡΙΑ 2η.Οταν το ακουγα εγω μικρος το τραγουδακι του Τζιμυ ελεγε ΓΑΜΑΤΕ γιατι χανομαστε,σε αυτη τη βερσιον λεει γαμμμμμπιιιιιπ γιατι χανομαστε,ασε που το μπιιιιπ μου τρυπαει τα τυμπανα.
ΑΠΟΡΙΑ 3η. Στην ολη ιστορια της Ευας Στεφανη,το αιδιον ηταν το προβλημα,ο εθνικος υμνος,ο συνδυασμος αυτων? δε καταλαβα,οπως ελεγε και ο Χαλκιδας στο Ραδιο-Ε,αν βαζανε το σημα της Τζι Μπι Μοργκαν αντι για το μουνμπιιιιπ θα ηταν βλασφημο η οχι?
ΑΠΟΡΙΑ 4η.Το βιντεο κατασχεθηκε και ειναι στην ασφαλεια ε? ε ρε γλεντια οι μπατσοι σημερα.40 δευτερα ειναι αυτα.
ΑΠΟΡΙΑ 5η..δεν εχω απλα δε μπορω τους ζυγους αριθμους,καποτε νομιζα οτι ειναι ψυχολογικο προβλημα,τελευταια αρχιζω να πιστευω οτι ειναι και οργανικο.ΟΧΙ ΑΛΛΑ ΖΥΓΑΑΑ.

eriza said...

Απάντηση 1η: Μάλλον από τίμιο πούτσο αφού εκσπερματίζει (να το πω κόσμια) πάνω στο τίμιο ξύλο...
Απάντηση 2η : έτσι πρέπει αφού η όποια μορφής τέχνη λογοκρίνεται , μπιιιιιιιιιιιιιιιιιιμπ ε δεν είναι πολυ σπαστικό!
Απάντηση 3η: Ρώτα αυτούς που θίχτηκαν, γιατί εγώ δε γνωρίζω ...
Απάντηση 4η: Τρελά γλέντια ...
Απάντηση 5η: Για να μην είναι οι απαντήσεις μου ζυγές αφού σου τη σπάνε οι ζυγοί αριθμοί .... σπαστικοί είναι όλοι οι αριθμοί δίνουν άλλη όψη στη ζωή μας πιο τεχνοκρατική... αλλά αυτό άστο είναι ένα δικό μου κόλλημα

tink said...

εεεε να πω εγώ την μαλακία μου; Καλά κάνανε και την λογοκρίνανε γιατί άμα θες να ξέρεις αυτή ήταν μεγάλη ανωμαλία να αυνανίζεσαι και να ακούς τον εθνικό ύμνο σόρυ κιόλας, είμαι κι εγώ της ανωμαλίας μα όχι κι έτσι... τς τς τς κανείς σας δεν το έπιασε αυτό ΚΑΝΕΙΣ.

και το αιδοίο τι είναι; εγώ μουνί το ξέρω.

καλά, σκάω.

eriza said...

Ρε τινκ δεν αυνανιζόταν , απλά εκεί που έσκαγαν οι νοτες του εθνικού ύμνου πρόβαλε το μουνί.. το πιασες; πολύ μηνυμα σου λέω... αντε περιμενω να εμφανιστει στο youtube να το ανεβάσω, όχι ότι θα κοβα και τις φλέβες μου βέβαια, αλλά λέμε τώρα

tink said...

ρε φίλε όχι, αυνανιζόμενο ήταν το μουνί κάπου το διάβασα....

ΤΟ ΑΥΝΑΝΙΖΟΜΕΝΟ ΜΟΥΝΙ ΚΑΙ Ο ΕΘΝΙΚΟΣ ΜΑΣ ΥΜΝΟΣ

πω πω τι είπα πάλι... θα το κάνω ποστ.

korax said...

εγω παλι σαν μικρος και φτωχος μικροαστος,να ρωτησω τι προσφερει στην τεχνη ενα πεος που εκσπερματιζει πανω σε εναν σταυρο και ενα αιδιο που αυνανιζεται υπο τους ηχους του εθνικου υμνου ????
ειμαι κατα της λογοκρισιας,αλλα ΠΟΛΥ τεχνη ρε παιδι μου ......, ΠΟΛΥ κουλτουρα να φυγουμε..... !

Anonymous said...

Φτωχε και μικροαστε Korax,
Κι εμενα ο εθνικος υμνος με παραπεμπει περισσοτερο σε κωλο (και μαλιστα περδόμενο) παρα σε αιδιο αλλα...
αυτο αστο για τους κριτικους.
Τωρα το θεμα μας ειναι η λογοκρισια.

Anonymous said...

Αντιγραφω απ το Δημητρη Κανελλοπουλο και το avopolis.gr:

Πρόλαβα και είδα το επίμαχο video της Εύας Στεφανή που κόπηκε και ήταν τόσο μαλακία, που θεώρησα λογικό κατόπιν να ενοχλήσει τους μόνιμους θεματοφύλακες της πίστης και των συμβόλων του έθνους.
Γιατί, με κάτι τέτοια παρεξηγούνται αυτοί. Τόσα καταλαβαίνουν. Αν ήταν κάτι σοβαρό, ούτε που θα το είχανε πάρει χαμπάρι.
Μέσα από μία κλειδαρότρυπα, λοιπόν, φαίνεται ένα αιδοίο (ένα μουνί δηλαδή, συγνώμη κιόλας για την έκφραση) με κάτι δάχτυλα να το χαϊδεύουν εξωτερικά, την ώρα που ακούγεται ο εθνικός ύμνος. Σιγά την τέχνη και σιγά την πρόκληση. Και σιγά το αιδοίο, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα που δεν άπτεται της τέχνης.
Βρήκαν ευκαιρία λοιπόν όλοι αυτοί οι παπάρες που δεν τους ξεφεύγουν τέτοια γεγονότα και ξεσηκώθηκαν στα κανάλια, στη σύγχρονη εκκλησία του δήμου. Βαρετό…

eriza said...

έλα ντε ...αφορμές ψάχνουν για να λένε πομπώδη λόγια και να οδηγούν τον κοσμάκη εκεί που θέλουν αυτοί ... οι ηθικοί και ιεροί θεματοφύλακες .

korax said...

θα συμφωνήσω απόλυτα με τον κο Κανελλόπουλο !

αλλά να μην βαφτίζουμε "τέχνη που λογοκρίθηκε" την μαλακία του καθενός!

ήταν μια μαλακία που δεν είχε να πει τίποτε και καλώς κατέβηκε !

(επίσης κάκιστα ανέβηκε, εξ' αρχής!).

μην βλέπουμε παντού μπαμπούλες που μας κυνηγούν και μας λογοκρίνουν!

Urfurslaag said...

Τι απίστευτες μαλακίες λες ρε Κόραξ; Κανείς δεν είδε μπαμπούλες. Είδαμε μπάτσους να μπαίνουν σε εκθεσιακό χώρο να κατάσχουν το βίντεο και να συλαμβάνουν τον υπεύθυνο.
Ποιοί μπαμπούλες ρε παπάρα, μπάτσοι ήτανε.

Και εσύ ρε μάγκα ποιός είσαι και αποφασίζεις τι είναι τέχνη και τι είναι "μαλακία του καθενός";

Εμένα μου φαίνεται "μαλακία του καθενός" οι μαλακίες που λες. Πως θα σου φαινόταν να ερχόταν μπάτσοι να σε μαζεύανε για τις μαλακίες που λες;

Είναι μια πρόστυχη, βίαιη και ξεδιάντροπη πράξη λογοκρισίας και η ποιότητα του έργου δεν έχει καμία σχέση.